Artikel 1, Definities
Onderhavige algemene voorwaarden worden gehanteerd door DAFA Opleidingsinstituut. De volgende begrippen dienen als volgt begrepen te worden:
Activiteit: elke vorm van cursus of opleidingsactiviteit, ongeacht of het een meerdaagse, individuele, online-activiteit, opname, toetsfase of training betreft.
Cliënt: eenieder die een dienst of product van DAFA Opleidingsinstituut afneemt.
DAFA: DAFA Opleidingsinstituut.
Meerdaagse activiteit: een combinatie van trainingen en/of online activiteiten die als één programma op de website van DAFA wordt aangeboden of een specifiek programma dat meerdere dagen beslaat.
Individuele activiteit: een training, toetsfase, of online-opleidingsactiviteit die zonder vooraf vastgestelde datum wordt aangeboden op de website van DAFA.
Online-opleidingsactiviteit: alle bijscholings- of opleidingsactiviteiten die live online worden aangeboden en waaraan kan worden deelgenomen via open inschrijving.
Opname: een opname van een webinar of online lesmodule.
Overige producten: alle producten die DAFA verkoopt die geen ‘opname’, ’training’, ‘online-opleidingsactiviteit’, ‘meerdaagse activiteit’, of ’toetsfase’ zijn.
Particuliere cliënt: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor wie de algemene voorwaarden van DAFA van toepassing zijn, met voorrang ten opzichte van andere voorwaarden.
Toetsfase: een verplichte fase van een toets- of opleidingstraject dat door DAFA wordt aangeboden.
Toetsreglementen: specifieke reglementen die gelden voor de verschillende toet mogelijkheden van DAFA, inclusief aanvullende bindende voorwaarden, denk aan de voorlichting toetsing.
Training: alle bijscholings- of opleidingsactiviteiten die op een fysieke locatie worden aangeboden en waarvoor men zich kan inschrijven met als doel professionele ontwikkeling of bijscholing.
Training op maat: een activiteit die DAFA verkoopt via een offerte en overeenkomst, en waarvoor cliënten zich niet via open inschrijving aanmelden.
Vervanger: eenieder die in plaats van een ‘cliënt’ deelneemt aan een ’training’, ‘online-opleidingsactiviteit’, ‘meerdaagse activiteit’, of ’toetsfase’.
Website: de website van DAFA Opleidingsinstituut, te weten: Tolk Opleiding – Wordt vertaler met DAFA Opleidingen (dafa-opleidingen.nl) & www.dafatrainingen.nl.
Alle genoemde tarieven in deze algemene voorwaarden zijn prijzen exclusief het toepasselijke btw-tarief.
Artikel 2, Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op eenieder die een overeenkomst aangaat met DAFA Opleidingsinstituut. Voor natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf geldt dat deze algemene voorwaarden van DAFA van toepassing zijn, tenzij andere voorwaarden gunstiger zijn voor de cliënt.
Bij registratie voor een opleidings- of toetstraject van DAFA Opleidingsinstituut
Bij registratie voor een opleidings- of toetstraject van DAFA Opleidingsinstituut is de cliënt gebonden aan de voorwaarden om het DAFA pakket af te ronden en de toetsonderdelen af te ronden. De toetsen kunnen op B2 als C1 niveau worden aangeboden.
Aanvaarding van onderhavige algemene voorwaarden houdt ook aanvaarding in van de regels en voorschriften van het betreffende reglement.
Artikel 4, Tarieven en Kosten
4.1 Tarieven exclusief btw
Alle prijzen op de website van DAFA Opleidingsinstituut worden exclusief btw weergegeven. DAFA gaat ervan uit dat de cliënt een aangeboden activiteit of product boekt in het kader van zijn beroep of bedrijf, en derhalve een zakelijke overeenkomst aangaat, tenzij de cliënt tijdens de aankoopprocedure uitdrukkelijk heeft aangegeven niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf te handelen.
4.2 Activiteiten en overige producten
Voor alle activiteiten en overige producten is de cliënt, of het bedrijf of kantoor dat de inschrijving namens de cliënt verricht, de volledige koopsom verschuldigd die op het moment van inschrijving op de webpagina vermeld staat. In deze koopsom zijn boekingskosten inbegrepen conform artikel 6 van deze algemene voorwaarden. Inschrijving vindt plaats via de productpagina’s en met behulp van de winkelwagen op de website, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt.
4.3 Trainingen op maat
De tarieven en aanvullende voorwaarden voor op maat geleverde trainingen door DAFA Opleidingsinstituut worden altijd vooraf vastgelegd in een offerte of overeenkomst. Voor de betaling gelden de betalingsvoorwaarden zoals vastgesteld in artikel 7 van deze algemene voorwaarden en zijn deze van toepassing op de overeenkomst.
Artikel 5, Annuleringen door DAFA
5.1 Annulering van (meerdaagse) trainingen
DAFA Opleidingsinstituut is bevoegd om een (meerdaagse) training te annuleren, bijvoorbeeld wegens onvoldoende inschrijvingen. Dit zal echter nooit binnen een termijn van 7 dagen voor de geplande cursusdatum gebeuren, tenzij artikel 5.6 van toepassing is.
5.2 Annulering van online opleidingsactiviteiten
DAFA is bevoegd een online opleidingsactiviteit te annuleren, bijvoorbeeld wegens onvoldoende inschrijvingen. Dit gebeurt nooit binnen een termijn van 7 dagen voor de geplande cursus- of startdatum, tenzij artikel 5.6 van toepassing is.
5.3 Annulering van toetsfases
DAFA Opleidingsinstituut kan een toetsfase annuleren wegens onvoldoende inschrijvingen, maar nooit binnen een termijn van 7 dagen voor de geplande toetsdatum, tenzij artikel 5.6 van toepassing is.
5.4 Annulering van individuele activiteiten
DAFA is bevoegd een individuele activiteit te annuleren, echter nooit binnen een termijn van 7 dagen voor de ingeplande cursusdatum, tenzij artikel 5.6 van toepassing is.
5.5 Annulering van trainingen op maat
DAFA Opleidingsinstituut is bevoegd een training op maat te annuleren, echter nooit binnen een termijn van 7 dagen voor de ingeplande cursusdatum, tenzij artikel 5.6 van toepassing is.
5.6 Bijzondere onvoorziene omstandigheden
Na het verstrijken van de bovengenoemde annuleringstermijnen kan een (meerdaagse) training (op maat), online opleidingsactiviteit, individuele activiteit of toetsfase door DAFA worden verplaatst of geannuleerd wegens bijzondere onvoorziene omstandigheden, zoals de plotselinge onbeschikbaarheid van een of meerdere docenten of examinatoren, een onvoorzien probleem met een gereserveerde cursuslocatie of digitale leeromgeving, technische problemen of belangrijke landelijke waarschuwingen of voorschriften.
5.7 Afhandeling van annuleringen door DAFA
5.7.1 Berichtgeving
Indien DAFA Opleidingsinstituut een (meerdaagse) training, online opleidingsactiviteit, individuele activiteit of toetsfase annuleert, wordt de cliënt zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht van de annulering en de verdere afhandeling.
5.7.2 Verschuiving
Wanneer DAFA een training, online opleidingsactiviteit, individuele activiteit of toetsfase verplaatst naar een nieuwe datum, wordt de inschrijving van de cliënt automatisch verschoven naar die nieuwe datum.
DAFA zal zich inspannen om zo snel mogelijk een nieuwe datum vast te stellen en de cliënt hierover in te lichten. De cliënt ontvangt een e-mail en krijgt de gelegenheid om binnen vijf werkdagen aan te geven dat hij/zij niet beschikbaar is op de nieuwe datum. In dat geval kan de cliënt kiezen om de activiteit binnen een ander (redelijke) termijn af te ronden. Het terugontvangen van het betaalde bedrag is geen optie, echter wel het aanhouden van een tegoed bij DAFA Opleidingsinstituut.
5.7.3 Afgelasting
Wanneer DAFA een (meerdaagse) training, online opleidingsactiviteit, individuele activiteit of toetsfase definitief afgelast, kan het betaalde bedrag aanhouden worden en als tegoed bij DAFA Opleidingsinstituut ingezet worden.
5.8 Uitsluiting
Cliënten die o.a. (zie verder ook 5.8.1) onredelijkheden en onwaarheden verspreiden uitgesloten worden en uitgeschreven worden van deelname aan alle activiteiten. Mocht de client geen gebruikt te hebben gemaakt van de dienstverlening, zal het verschuldigd bedrag naar de client overgemaakt worden.
5.8.1 Redenen voor uitsluiting
DAFA Opleidingsinstituut is bevoegd om specifieke cliënten uit te sluiten van deelname aan een activiteit op grond van één of meer van de volgende omstandigheden:
De cliënt heeft een juridische procedure aangespannen tegen DAFA;
De cliënt is een klachtenprocedure gestart tegen DAFA;
De cliënt heeft bij eerdere activiteiten in ernstige mate de sfeer of orde verstoord;
De cliënt heeft meerderemalen dezelfde toetsfase afgelegd zonder positief resultaat te behalen;
De cliënt is zijn betalingsverplichting niet nagekomen.
DAFA informeert de cliënt schriftelijk over de status van uitsluiting.
5.8.2 Annulering vanwege uitsluiting
Indien de cliënt zich, ondanks uitsluiting, via de website inschrijft voor een activiteit, is DAFA Opleidingsinstituut bevoegd de inschrijving te annuleren en het aanmeldbedrag, onder inhouding van de respectievelijke boekingskosten en eventuele administratiekosten, te restitueren.
5.9 Aansprakelijkheid
DAFA Opleidingsinstituut is niet aansprakelijk voor gemaakte kosten of gederfde inkomsten die de cliënt lijdt als gevolg van een annulering door DAFA.
Artikel 6, Annuleringen door de cliënt
6.1 Annulering van eendaagse trainingen
De cliënt is bevoegd om zijn inschrijving voor een eendaagse training – met uitzondering van een individuele activiteit – schriftelijk te annuleren of te verschuiven naar een andere trainingsdatum (mits beschikbaar) tot vier weken voor de geplande cursusdatum. In dat geval zijn er per inschrijving € 179,00 aan boekingskosten verschuldigd en ontvangt de cliënt het cursusgeld terug, onder aftrek van deze boekingskosten en eventueel betaalde administratiekosten. Indien gewenst kan het te ontvangen bedrag ook worden omgezet in een tegoed. Annulering binnen vier weken voor de cursusdatum is niet mogelijk, tenzij artikel 6.6 van toepassing is. De cliënt kan echter wel een vervanger aanmelden zoals beschreven in artikel 6.4, mits deze binnen de doelgroep van de cursus past.
6.2 Annulering van meerdaagse trainingen/cursussen
6.2.1 Annulering vooraf
De cliënt is bevoegd om zijn inschrijving voor een meerdaagse training – met uitzondering van een individuele activiteit – schriftelijk (per email) te annuleren of te verschuiven naar een andere trainingsdatum (mits beschikbaar) tot zes weken voor de geplande cursusdatum. In dat geval zijn er per training/cursus € 50,00 aan kosten verschuldigd, en ontvangt de cliënt het cursusgeld terug, onder aftrek van de kosten en eventueel betaalde administratiekosten. Het te ontvangen bedrag kan ook worden omgezet in een tegoed indien gewenst. Wanneer een cliënt zijn inschrijving annuleert na zes weken, maar uiterlijk vier weken voor de geplande cursusdatum, ontvangt hij 40% van het inschrijfgeld terug, tenzij artikel 6.6 van toepassing is. Een vervanger kan worden aangemeld zoals beschreven in artikel 6.4.
6.2.2 Last minute of tussentijdse annulering
Bij annulering van een inschrijving binnen vier weken voor de cursusdatum of nadat de training is begonnen, is de cliënt 40% van het cursusgeld verschuldigd, plus de kosten voor het onderwijs dat reeds heeft plaatsgevonden (naar rato van het aantal bijeenkomsten), ongeacht of de cliënt bij deze bijeenkomsten aanwezig was. De totale kosten zijn nooit hoger dan het volledige cursusgeld.
6.3 Annulering van online opleidingsactiviteiten
6.3.1 Annulering vooraf
De cliënt is bevoegd om zijn inschrijving voor een online opleidingsactiviteit – met uitzondering van een individuele activiteit – schriftelijk (per email) te annuleren of te verschuiven naar een andere trainingsdatum (mits beschikbaar) tot twee weken voor de geplande startdatum. In dat geval zijn er per cursus € 50,00 aan kosten en per toetsactiviteit € 100,00 verschuldigd, en ontvangt de cliënt het geld terug, onder aftrek van deze kosten en eventueel betaalde administratiekosten. Indien gewenst, kan het bedrag worden omgezet in een tegoed. Annulering binnen twee weken voor de startdatum van een eendaagse online/fysieke opleidingsactiviteit is niet mogelijk, tenzij artikel 6.6 van toepassing is. Een vervanger kan worden aangemeld zoals beschreven in artikel 6.4.
6.3.2 Last minute of tussentijdse annulering
Bij annulering van een inschrijving binnen vier weken voor de cursusdatum of nadat de online training is begonnen, is de cliënt 40% van het cursusgeld verschuldigd, plus de kosten voor het online onderwijs dat al is gegeven (naar rato van het aantal bijeenkomsten), ongeacht of de cliënt bij deze bijeenkomsten aanwezig was. De totale kosten zijn nooit hoger dan het volledige cursusgeld.
6.4 Vervanger aanmelden
Wanneer een cliënt een vervanger aanmeldt die binnen de doelgroep tolken en vertalers valt, dient de cliënt DAFA uiterlijk twee dagen voor aanvang van de cursus schriftelijk (per email) op de hoogte te brengen van de vervanging. DAFA Opleidingsinstituut is niet verantwoordelijk voor de financiële afhandeling tussen de cliënt en de vervanger. De vervanger moet beschikken over een DAFA-account of direct een account aanmaken zodra de vervanging is doorgegeven. De vervanger is zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van zijn gegevens.
6.5 Annuleringen van toetsfases
6.5.1 Registratiefase
De cliënt kan zijn inschrijving voor de voorlichtingsfase niet annuleren.
6.5.2 Intakefase
DAFA opleidingsintituut hanteert op dit moment geen intake m.b.t. integrale tolktoetsen.
6.5.3 Voorbereidingsfase
Voor de voorbereidingstrainingen (waaronder de DAFA cursus/trainingen onder vallen) gelden de voorwaarden zoals bepaald in artikelen 6.1 t/m 6.4.
6.5.4 Toetsfase voor tolken of vertalers
Een kandidaat is bevoegd om zijn inschrijving voor een tolk- of vertaaloets of herkansing – met uitzondering van een individuele activiteit – te annuleren of te verschuiven naar een andere toetsdatum, tot zes weken voor de geplande toetsdatum. In dat geval zijn er € 79,00 per toetsonderdeel (le top! Er zijn drie toetsonderdelen in twee richtingen) aan kosten verschuldigd, plus eventueel betaalde administratiekosten. De cliënt ontvangt het resterende inschrijfgeld terug of, indien gewenst, wordt het te ontvangen bedrag omgezet in een tegoed. Annulering of verschuiving binnen zes weken voor de toetsdatum is niet mogelijk, tenzij artikel 6.6 van toepassing is.
6.6 Bijzondere onvoorziene omstandigheden
Indien er sprake is van bijzondere en onvoorziene omstandigheden, kunnen afwijkingen van de bovenstaande annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. In dergelijke gevallen zal DAFA Opleidingsinstituut de situatie beoordelen en passende maatregelen treffen.
Artikel 7. Gevolgen van Absentie of Vroegtijdig Vertrek
Indien een cliënt tijdens deelname aan een eendaagse activiteit of toetsfase vroegtijdig vertrekt of niet verschijnt, is dit geheel op eigen risico en wordt er geen financiële restitutie verleend. In zeer uitzonderlijke medische situaties (zoals flauwvallen, hartritmestoornissen, hartstilstand, bevalling of epileptische aanval) kan de cliënt aanspraak maken op een tegoed ter waarde van 50% van het aankoopbedrag.
Artikel 8. Betaling en Nakoming
8.1 Betaalmethoden via de Winkelwagen
Alle producten en diensten die DAFA Opleidingsinstituut via de website aanbiedt, kunnen zo mogelijk betaald worden met de volgende betaalmethoden:
8.1.1 iDeal
Voor betalingen via iDeal dient de cliënt te beschikken over een Nederlandse bankrekening met toegang tot internetbankieren. Betalingen via iDeal worden afgehandeld door de betalingsverwerker Mollie, waardoor de naam “Mollie” als crediteur op het bankafschrift van de cliënt zal verschijnen.
8.1.2 PayPal
Om te betalen via PayPal, dient de cliënt een PayPal-account te hebben of deze aan te maken. Bij het kiezen van deze betaalmethode wordt de cliënt doorverwezen naar de PayPal-website, waar de betaling kan worden afgerond via het PayPal-account.
8.1.3 Creditcard
Alle producten en diensten van DAFA Opleidingsinstituut kunnen betaald worden met een creditcard. De creditcardbetalingen worden verwerkt via Mollie, waardoor de naam “Mollie” op het bankafschrift van de cliënt zal worden vermeld.
8.1.4 Bancontact/Mistercash
Voor betalingen via Bancontact dient de cliënt in het bezit te zijn van een Bancontact-kaart. Bij het selecteren van deze betaalmethode wordt de cliënt doorverwezen naar de Bancontact-website om de betaling te voltooien.
8.1.5 SOFORT Banking
Voor betalingen via SOFORT Banking dient de cliënt te beschikken over een bankrekening in één van de volgende landen: Oostenrijk, België, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Spanje of Zwitserland, met toegang tot internetbankieren. Bij het kiezen van deze betaalmethode wordt de cliënt doorverwezen naar de SOFORT-website om de betaling te verrichten.
8.1.6 Tegoed
Indien DAFA Opleidingsinstituut een tegoed voor de cliënt heeft aangemaakt vanwege een annulering of administratieve verrekening, zal dit tegoed automatisch als eerste betaalmiddel worden toegepast in het winkelmandje op de website.
8.2 Overige Betaalmethodes
8.2.1 Betaling in Termijnen
Als een cliënt om specifieke redenen niet in één keer kan betalen, kan hij een betalingsregeling aanvragen. Bij goedkeuring en betaling van € 25,00 aan administratiekosten, ontvangt de cliënt een inschrijvingsbevestiging en een factuur. De eerste termijn moet uiterlijk op de datum van de eerste betalingstermijn worden voldaan via de verstrekte betaallink. Bij uitblijven van betaling wordt er € 50,00 extra aan administratiekosten in rekening gebracht.
Annuleringen moeten voldoen aan de voorwaarden in artikel 6. Bij annulering worden betaalde termijnen verrekend met het verschuldigde bedrag. Bij niet-volledige betaling vóór de activiteit ontvangt de cliënt geen certificaat en kan deelname worden geweigerd.
8.2.2 Overboeking of Handmatige Order met Betaallink
Facturen voor maatwerktrainingen en andere producten die niet via de website zijn aangeschaft, dienen binnen veertien (14) dagen na factuurdatum te worden voldaan via overboeking of de betaallink.
8.2.3 Handmatige Order met Betaallink
Inschrijving via een handmatige betaallink is mogelijk als de cliënt zijn inschrijving niet via de website kan genereren of bij afwijkende bedragen, met eventueel € 10,00 aan administratiekosten. Betalingen moeten binnen veertien (14) dagen na factuurdatum worden voldaan.
8.3 Voorwaarden bij Overschrijding van de Betalingstermijn (ex. art. 8.2)
De cliënt is in gebreke na viertien (14) dagen na factuurdatum. Bij verzuim is wettelijke rente verschuldigd. DAFA Opleidingsinstituut kan de toegang tot trainingen ontzeggen zonder schadevergoeding. Indien de betaling na één week nog niet is voldaan en incassomaatregelen worden genomen, is de cliënt 10% van het openstaande bedrag (minimaal € 250,00) aan incassokosten verschuldigd. Gerechtelijke kosten zijn voor rekening van de cliënt.
Artikel 9: Inschrijfbevestiging en Factuur
9.1 Inschrijfbevestiging
Na inschrijving en betaling ontvangt de cliënt automatisch een betalingsbevestiging. Deze bevestiging geldt als bewijs van inschrijving en plaatsing.
9.2 Factuur
Bij de betalingsbevestiging ontvangt de cliënt een factuur van de aankoop als bijlage.
9.3 Algemene Voorwaarden
Tijdens de aankoopprocedure gaat DAFA vanuit dat de client een zakelijke klant is, tenzij de client het nadrukkelijk vermeld dat het om een particulier gaat.
Artikel 10: Persoonsgegevens
10.1 Gegevens DAFA-account
Bij registratie op de website dient de cliënt de volgende gegevens te verstrekken: e-mailadres, voor- en achternaam, adres, huisnummer, postcode, plaats, land, mobiel telefoonnummer, eventueel WBTV nummer en talencombinaties en het niveau (waar de client in eventueel getoetst dient te worden).
10.2 Doel van Gegevensverstrekking
De gegevens worden gebruikt voor:
E-mailadres: zakelijke correspondentie.
Persoonlijke gegevens: voor zakelijke correspondentie en het versturen van producten of lesmaterialen.
Mobiel telefoonnummer: contact over inschrijfstatus en administratie.
Carpoollijst: voornaam en achternaam kunnen met toestemming worden gedeeld met medecursisten.
Docenten/assessors: Naam, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres kunnen met toestemming aan betrokken docenten worden verstrekt voor coaching of cursussen.
Beroepsregistratie: voornaam, achternaam en beroepsregistratienummer worden gedeeld met beroepsregisters voor puntentoekenning.
10.3 Toegang tot de Gegevens
Medewerkers van DAFA Opleidingsinstituut hebben toegang tot alle gegevens van cliënten. Wanneer externe deskundigen worden ingeschakeld om gegevens van de cliënt te verwerken ten behoeve van de uitvoering van de doelstellingen zoals beschreven in artikel 9.2, sluit DAFA Opleidingsinstituut een verwerkersovereenkomst met de betreffende verwerker, waarin de wettelijk voorgeschreven privacyregels worden gewaarborgd. Indien een externe deskundige toegang verkrijgt tot de in artikel 10.2 genoemde gegevens voor interne bedrijfsvoering, is hij verplicht een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen. Echter in praktijk hebben de medewerkers/examinatoren van DAFA geen toegang tot de gegevens van de cliënten.
10.4 Juistheid van Gegevens
De cliënt kan Bij DAFA Opleidingsinstituut schriftelijk (per email) de juistheid van zijn gegevens aanpassen. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van deze gegevens. De gegevens worden verwerkt op de manier zoals ingevoerd door de cliënt bij de aanschaf van de onze cursussen/trainingen/toeten.
10.5 Geheimhouding
DAFA Opleidingsinstituut betracht geheimhouding met betrekking tot alle informatie die zij van een cliënt of opdrachtgever ontvangt. De contactgegevens van de cliënt worden niet aan derden verstrekt, tenzij er uitdrukkelijk toestemming voor is verleend.
10.6 Verwijdering Persoonsgegevens
Op verzoek van de cliënt kan DAFA Opleidingsinstituut de gegevens verwijderen en e-mailadressen van personen uit mailinglijsten verwijderen.
10.7 Bewaartermijnen
DAFA Opleidingsinstituut respecteert de wettelijk vastgestelde bewaartermijnen of, bij afwezigheid van wettelijke of reglementaire voorschriften, hanteert een eigen protocol voor bewaartermijnen.
Artikel 11, Aansprakelijkheid
DAFA Opleidingsinstituut spant zich in om alle activiteiten kwalitatief optimaal te verrichten, zowel inhoudelijk, technisch als organisatorisch. Het is echter mogelijk dat desondanks incidenteel foutieve inhoudelijke informatie wordt verstrekt, hetzij door de docent tijdens de les, hetzij in het schriftelijk materiaal dat ter voorbereiding of als onderdeel van de activiteit aan de cliënt of opdrachtgever wordt verstrekt. DAFA Opleidingsinstituut sluit iedere aansprakelijkheid hiervoor uit.
Artikel 12, Vervanging van Trainers en Sprekers
DAFA Opleidingsinstituut behoudt te allen tijde de vrijheid om trainers of sprekers die met de uitvoering van de trainingen zijn belast, te vervangen door andere trainers of sprekers met een gelijkwaardig professioneel profiel.
Artikel 13, Geschillen
13.1 Klachtenprocedure
Geschillen tussen DAFA Opleidingsinstituut en cliënten die betrekking hebben op de wijze waarop DAFA Opleidingsinstituut de overeengekomen werkzaamheden heeft uitgevoerd of op de inhoud ervan, worden in eerste instantie op initiatief van een van beide partijen volgens de klachtenprocedure van DAFA Opleidingsinstituut afgedaan. Echter als de client zich voorafgaand aan een klachtenprocedure is uitgesloten vanwege de elementen genoemd onder 5.8.1, is artikel 13.1 in mindere mate relevant en zal de client niet verder geholpen worden
13.2 Geschillencommissie
Geschillen tussen de klager en DAFA Opleidingsinstituut over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door DAFA Opleidingsinstituut te leveren of geleverde diensten en zaken kunnen zowel door de klager als door DAFA Opleidingsinstituut aanhangig worden gemaakt.
Indien de klager niet tevreden is met de uitkomst van de afdoening kan hij de klacht indienen bij De Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Meer informatie is te vinden op: www.degeschillencommissie.nl. Het oordeel van de beroepsinstantie is bindend en eventuele consequenties worden door DAFA Opleidingsinstituut binnen 8 weken afgehandeld. Ook DAFA Opleidingsinstituut kan, met uw toestemming, een zaak aanhangig maken. Indien de klager zich niet binnen 5 weken over uw toestemming uitspreekt, kan DAFA Opleidingsinstituut ook besluiten het geschil aan een gewone rechter voor te leggen.
De Geschillencommissie behandelt een geschil slechts indien bovenstaande afdoeningsprocedure niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.
13.3 Bevoegde Rechter
Leidt de bovenstaande afdoeningsprocedure niet tot een overeenkomst tussen partijen waarin het geschil wordt opgelost, dan zal het geschil, voor zover gedragsrechtelijk en wettelijk mogelijk, uitsluitend worden beoordeeld en beslecht door de rechtbank Zwolle/Lelystad.
13.4 Nederlands Recht
Op de rechtsverhouding tussen DAFA Opleidingsinstituut en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 14, Disclaimer
Het onderstaande is van toepassing op deze website. Door de website te gebruiken stemt u in met deze disclaimer:
De informatie op deze website is door DAFA Opleidingsinstituut met de grootste zorg samengesteld. Toch kan er onverhoopt een fout of onvolledigheid in zijn geslopen. DAFA Opleidingsinstituut accepteert geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan door het gebruik van de website, of door informatie die op de website wordt aangeboden, of door onvolledigheid op welke manier dan ook.
DAFA Opleidingsinstituut tracht met deze website een zo actueel mogelijke weergave van prijzen, specificaties en voorwaarden te geven. Ondanks alle zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig en/of onjuist is.
DAFA Opleidingsinstituut behoudt zich het recht voor om op ieder gewenst moment de inhoud van de website te wijzigen, toe te voegen of te verwijderen.
Behoudens deze disclaimer is DAFA Opleidingsinstituut niet verantwoordelijk voor bestanden van derden die aan de webpagina zijn gekoppeld. Een koppeling houdt geen bekrachtiging van die bestanden in.
De gebruiker vrijwaart DAFA Opleidingsinstituut, de werknemers van DAFA Opleidingsinstituut, vertegenwoordigers, handelspartners, licentiehouders, etc. van gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen en de kosten daarvan die ontstaan zijn als gevolg van het gebruik of het misbruik van de website of inbreuk op welke wettelijke regeling dan ook.
De op deze website gepubliceerde teksten, grafisch materiaal, handelsnamen en logo’s zijn eigendom van DAFA Opleidingsinstituut en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Anders dan voor persoonlijk gebruik mag niets van DAFA Opleidingsinstituut worden verveelvoudigd op welke wijze dan ook, zonder de uitdrukkelijke toestemming van DAFA Opleidingsinstituut.